Transport públic

Renfe i els maquinistes tensen la vaga amb milers de viatgers oblidats a les estacions

L’empresa i el sindicat Semaf intercanvien acusacions en una jornada en què un altre cop no s’ha arribat a la meitat dels serveis mínims i ha obligat els passatgers a buscar-se la vida

  • Els problemes a Rodalies omplen les carreteres catalanes, amb més de 50 quilòmetres de retencions a mitja tarda

  • Renfe ha obert expedients per infraccions «molt greus» a vuit maquinistes, que acusen la companyia de «mala gestió»

No sol passar que viatgers de Rodalies i Renfe estiguin d’acord a l’hora de valorar l’eficàcia del servei de trens a Catalunya. Aquest divendres, segona jornada de vaga dels maquinistes, hi ha hagut coincidència: ha sigut un desastre. S’ha mantingut el pols entre treballador i patró, una partida entre els serveis mínims i el presumpte boicot que ha deixat oblidats a les andanes i els vestíbuls de les estacions desenes de milers d’usuaris. Molts venien informats, amb un halo d’esperança. Però eren legió els que no en tenien ni idea i es trobaven les pantalles buides i les taquilles plenes de gent reclamant els diners del seu bitllet (els hi han canviat per un altre). A les quatre de la tarda només havien sortit el 41% dels convois previstos, és a dir, 310 trens no van circular perquè no tenien ningú al volant. La protesta seguirà la setmana que ve, i si res ho evita, la situació serà igual o pitjor. Renfe ha començat a expedientar maquinistes, així que la cosa no té bona pinta. L’alternativa, la que ofereixen els informadors de Sants, és «buscar un bus o un amic que els porti». Val per aquest divendres i per a les pròximes jornades de protesta, els dies 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre, aquests últims en ple pont del Pilar.

Temes:

Renfe Trens Vagues