El dia en què els presidents Pedro Sánchez i Pere Aragonès trencaven el gel amb la primera reunió bilateral entre Govern i Generalitat en tres anys, apareixien, gairebé per la porta de servei, els titulars de Transports de les dues administracions amb la gran bomba: hi havia acord perquè l’Estat financés l’ampliació de l’aeroport del Prat. Era el 2 d’agost i la foto que es van fer Raquel Sánchez, llavors acabada d’estrenar ministra de Transports i Agenda Urbana, i Jordi Puigneró, vicepresident del Govern i conseller de Territori, asseguts al voltant d’una taula en una petita sala, donava a entendre que allà començava un idil·li. Un idil·li que amb prou feines ha durat cinc setmanes i mitja.
Pacte frustrat
Cronologia de l’ampliació del Prat: Un acord de cinc setmanes i mitja
El 2 d’agost semblava que el pacte entre els titulars de Transports, Raquel Sánchez i Jordi Puigneró, crearia un llarg idil·li. Trenta-set dies més tard, s’ha trencat, després d’esquerdar-se la unitat per tot arreu
El més llegit
- Mor Pere Heredero, històric restaurador de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles
- Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Les dessalinitzadores produeixen al 90% malgrat que haurien d’estar al 30% segons el pla de sequera
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"