Les autopistes catalanes s’han colat en la cada vegada més extensa paleta d’assumptes sobre els quals s’ha de tenir una opinió pròpia. Sense temps per disfrutar de la gratuïtat, la societat s’afana a discutir la manera de sufragar unes carreteres que, com totes les infraestructures públiques vinculades al transport, no es paguen soles. Més enllà del debat sobre el que ha de passar abans del 2024, hi ha subjacents tota mena d’hipòtesis i lectures sobre el que està passant aquests dies. Com el col·lapse a l’AP-7 d’aquest dimecres, amb gairebé 20 quilòmetres de retenció l’origen de la qual s’explica, en bona mesura, per l’accident i posterior incendi d’un camió a l’altura de Sant Cugat. ¿Però quant del que passi a partir d’ara és imputable a l’eliminació de les barreres? ¿S’està produint un transvasament significatiu des de la carretera convencional cap a l’autopista ara lliure de pagament? És aviat per arribar a conclusions robustes, però hi ha una dada reveladora: diumenge es van superar per primera vegada els registres de trànsit previs a la Covid.
Final de les barreres
El trànsit als accessos a Barcelona supera per primera vegada els valors previs a la pandèmia
La xifra d’accidents s’ha reduït i Trànsit recorda que les autopistes són «infinitament més segures» que les carreteres
«Com quan s’inaugura una rotonda, el final dels peatges obligarà a reconciliar-se amb la nova xarxa viària», comenta
Temes:
El més llegit
- Itàlia dona la raó a Juana Rivas després de separar els seus fills
- La Seguretat Social enviarà aquesta carta a milions d’espanyols
- Marta Carmona: "Col·locar un futbolí en una oficina per desestressar és una burla"
- El PSOE frena el debat sobre Sánchez mentre s’escampa la idea que dimitirà
- El Barça es fa trampes