Final de les barreres

El trànsit als accessos a Barcelona supera per primera vegada els valors previs a la pandèmia

  • La xifra d’accidents s’ha reduït i Trànsit recorda que les autopistes són «infinitament més segures» que les carreteres

  • «Com quan s’inaugura una rotonda, el final dels peatges obligarà a reconciliar-se amb la nova xarxa viària», comenta

Ferran Nadeu

Les autopistes catalanes s’han colat en la cada vegada més extensa paleta d’assumptes sobre els quals s’ha de tenir una opinió pròpia. Sense temps per disfrutar de la gratuïtat, la societat s’afana a discutir la manera de sufragar unes carreteres que, com totes les infraestructures públiques vinculades al transport, no es paguen soles. Més enllà del debat sobre el que ha de passar abans del 2024, hi ha subjacents tota mena d’hipòtesis i lectures sobre el que està passant aquests dies. Com el col·lapse a l’AP-7 d’aquest dimecres, amb gairebé 20 quilòmetres de retenció l’origen de la qual s’explica, en bona mesura, per l’accident i posterior incendi d’un camió a l’altura de Sant Cugat. ¿Però quant del que passi a partir d’ara és imputable a l’eliminació de les barreres? ¿S’està produint un transvasament significatiu des de la carretera convencional cap a l’autopista ara lliure de pagament? És aviat per arribar a conclusions robustes, però hi ha una dada reveladora: diumenge es van superar per primera vegada els registres de trànsit previs a la Covid.

Temes:

Autopistes