Les autopistes són petits ecosistemes on passen coses exclusives. A les àrees de servei, a les zones de descans, fins i tot dins del vehicle, on s’instal·la una mentalitat de llarg trajecte que té les seves pròpies litúrgies, sobretot si hi ha nens pel mig. El peatge és un dels elements comuns més reconeixibles d’aquest hàbitat, sobretot a Catalunya, però no només a Catalunya, com molts pensen. Les barreres han començat a desaparèixer ja abans de la mitjanit de dimarts a dimecres en prop de 480 quilòmetres d’autopistes i ramals a aquest costat de l’Ebre. A l’AP-2, a l’AP-7, a la C-32 i a la C-33, s’han anat obrint progressivament les tanques abans de l’hora prevista. Un respir per a molts; una notícia llargament esperada. Però un parèntesi, al cap i a la fi. Perquè ningú es fia dels duros a quatre pessetes; perquè no és habitual que la cosa pública deixi de cobrar un impost, i menys un de vinculat al trànsit motoritzat, amb Europa bufant el clatell dels membres en nom del respecte al medi ambient. La lògica convidava a pensar que en l’asfalt, el dia del comiat, no es parlaria de cap altra cosa. Doncs no. Així han viscut la jornada els últims del peatge.
Adeu a les barreres
Catalunya s’acomiada (gairebé del tot) dels peatges a les autopistes
Els conductors acomiaden bona part de les vies de pagament amb continguda il·lusió, amb la seguretat que tard o d’hora deixaran de ser gratuïtes
Aquest és el moment en que s’han aixecat les barreres dels peatges a l’AP-7 i la C-33. /
Temes:
El més llegit
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- La dona morta al riu Hudson junt amb els seus tres fills és Mercè Camprubí Montal, neta i besneta de presidents del Barça
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"