Tecnologia i Covid

Un altre efecte de la pandèmia: un món més (de)pendent del digital

  • Anar de visita al metge, assistir a classe, participar en una reunió, fer la compra de la setmana i fins i tot demanar la carta d’un restaurant s’han convertit en activitats cada vegada més virtuals

Ruta pel Raval amb codis qr

Amb la pandèmia del coronavirus, l’ús de les aplicacions mòbils i la tecnologia s’ha apoderat de tots els àmbits del dia a dia fins a convertir-se en un essencial. La crisi sanitària ha fet que aquesta digitalització hagi avançat a passos gegantescos i les cartes dels restaurants, bitllets d’avió, les consultes mèdiques o el simple fet de conèixer gent ha sigut substituït per codis QR i aplicacions. El distanciament social, el treball des de la llar i el temps de quarantena no només han generat un augment en la demanda d’aplicacions d’entrega d’aliments, xarxes socials o jocs ‘online’, sinó que han cobert la necessitat de buscar una alternativa per a l’educació i la salut. Des de l’ús de Clasroom per substituir les classes, fins al d’eConsulta o, en el cas de Catalunya, el de LaMevaSalut per facilitar la tasca a pacients i professionals sanitaris.