Salvador Bosch, de 85 anys, i Maria Martínez, de 80, són dos dels veïns de Cabrils que ja no poden anar a peu al seu consultori. Depenen que la seva filla els porti a Vilassar de Dalt. «La gent gran ha passat molt. No es mereixen això. Tenen dret a un accés fàcil al metge, a anar caminant al consultori. Volem que el nostre metge torni al poble», diu la seva filla Laura. L’atenció telefònica per poc els juga una mala passada. Al juny van notar canvis en el Salvador. «Vaig trucar i vaig demanar pel seu metge de capçalera. Em va trucar un altre metge i em va enviar una medicació. No li va anar bé. Vaig tornar a trucar. Vaig parlar amb tres metges diferents, em van donar medicaments diferents, que no li van anar bé. Cap dels metges havia vist mai el meu pare. El 3 setembre, em vaig plantar al CAP. Vaig donar un cop a la taula i vaig demanar que el seu metge visités presencialment el meu pare. Vaig amenaçar de denunciar-los. No poden receptar coses per telèfon sense conèixer ni veure el pacient», exclama la Laura. La seva plantada va sorgir efecte. «Em van donar visita amb el doctor, que va ordenar fer-li una analítica. A les 16.00 hores d’aquell mateix dia, el doctor em va trucar i em va dir que el portés d’urgències a Can Ruti, que estava a punt d’un coma diabètic». «Que els de Salut baixin d’on són i vegin la realitat», diu la María.
Un any d’estat d’alarma
«La gent gran té dret a un accés fàcil al metge»

Temes:
Restriccions per coronavirus Sanitat pública Centres d'atenció primària (CAP) Coronavirus a Catalunya Coronavirus Tercera edat
El més llegit
- La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- L’alta rotació de docents sacseja els centres vulnerables
- Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima