Col·lectius desprotegits

Amenaça d’apagada en les ajudes per a la pobresa energètica

  • Endesa constata una sagnia de clients vulnerables a Catalunya que no accedeixen a les ajudes previstes

  • Els serveis socials reben una allau de peticions per ajudar les llars a tramitar aquestes prestacions

  • Entitats demanen a l’elèctrica i a l’Estat un servei d’atenció gratuït i àgil per als més necessitats

A finals de març d’aquest any, 5.300 llars vulnerables a Catalunya que tenen la llum contractada amb Endesa hauran de renovar el bo social que els permet reduir considerablement el preu de la factura de la llum. D’aquests, el 88% encara no ha tramitat les esmentades ajudes. La companyia assegura tenir certa «preocupació» davant aquest percentatge a causa de la magnitud de la crisi social que afecta milers de llars. Els serveis municipals apunten que aquestes famílies no poden renovar les ajudes perquè no tenen ordinador ni internet o perquè tenen por d’infectar-se al sortir de casa. Entitats com l’Aliança Contra la Pobresa Energètica demanen a Endesa i al Ministeri per a la Transició Ecològica que reforcin els serveis per facilitar els tràmits als afectats.