Tornada al col·le postnadalenca

«Sento impotència al veure que el meu fill no pot fer els deures»

  • Un informe del Consorci d’Educació de Barcelona constata que 3.500 menors amb vulnerabilitat no van poder seguir el curs escolar a la ciutat

  • Més enllà de disposar dispositius amb wifi i ordinadors, les entitats socials reclamen recolzament educatiu a les famílies, moltes analfabetes digitals

El confinament, i l’educació ‘online’, han disparat les diferències socials i han impactat en l’aprenentatge de molts alumnes. Segons una enquesta feta pel Consorci d’Educació de Barcelona, la bretxa estudiantil, és a dir, les diferències per seguir l’aprenentatge a casa, s’han multiplicat per sis. Però el problema més greu no és només que els menors no tinguin accés a internet ni dispositius, sinó que els pares no els poden ajudar a fer els deures perquè ni tenen estudis per entendre’ls ni temps per dedicar-los i amb prou feines saben utilitzar l’ordinador. Per això, en vista de la passivitat de les administracions, diverses entitats socials s’han organitzat amb les ampes per ajudar a apoderar els pares dels alumnes amb més problemàtica. Tot i que, segons assumeixen, no donen l’abast a la necessitat existent.