El confinament, i l’educació ‘online’, han disparat les diferències socials i han impactat en l’aprenentatge de molts alumnes. Segons una enquesta feta pel Consorci d’Educació de Barcelona, la bretxa estudiantil, és a dir, les diferències per seguir l’aprenentatge a casa, s’han multiplicat per sis. Però el problema més greu no és només que els menors no tinguin accés a internet ni dispositius, sinó que els pares no els poden ajudar a fer els deures perquè ni tenen estudis per entendre’ls ni temps per dedicar-los i amb prou feines saben utilitzar l’ordinador. Per això, en vista de la passivitat de les administracions, diverses entitats socials s’han organitzat amb les ampes per ajudar a apoderar els pares dels alumnes amb més problemàtica. Tot i que, segons assumeixen, no donen l’abast a la necessitat existent.
Tornada al col·le postnadalenca
«Sento impotència al veure que el meu fill no pot fer els deures»
Un informe del Consorci d’Educació de Barcelona constata que 3.500 menors amb vulnerabilitat no van poder seguir el curs escolar a la ciutat
Més enllà de disposar dispositius amb wifi i ordinadors, les entitats socials reclamen recolzament educatiu a les famílies, moltes analfabetes digitals
El més llegit
- Mor Pere Heredero, històric hoteler de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
- Les dessalinitzadores produeixen al 90% malgrat que haurien d’estar al 30% segons el pla de sequera
- Compte enrere per a la nova Via Laietana: més passeig i interès comercial a dos mesos del final de les obres