El més difícil de les etiquetes socials i urbanes és aconseguir treure-les. Li va passar a determinats barris de Barcelona, quan se’ls vinculava amb l’heroïna i la delinqüència i van tardar anys, dècades, a suavitzar aquesta fama. Ara un dels mites més comuns és que el transport públic és una mina de virus, un camp de cultiu perfecte per a la propagació de la Covid. Per molt que es parli de la neteja o la renovació de l’aire, n’hi ha prou amb una foto en hora punta a les xarxes socials per fulminar els esforços en pedagogia. És, la d’un vagó amb viatgers anxovats, una imatge molt poc conforme amb un dels tres manaments de la pandèmia: mans, mascareta i distància. I així és com bus, tren i metro porten avui la meitat de viatgers que l’any passat, i com el vehicle privat recupera el terreny que tant va costar esgarrapar-li. Tampoc la política va ajudar quan tot això començava. El ministre de Transport i Mobilitat, José Luis Ábalos, per exemple, va dir que el vehicle privat era una bona alternativa per garantir la distància entre viatgers. Eren altres temps.
MOBILITAT EN TEMPS DE LA COVID
Bus i metro: la pandèmia que no va ser
El transport públic perd la meitat dels viatgers per una desconfiança que els estudis desmenteixen
L'aglomeració matinal no permet respectar la distància, però l'ús de la mascareta és gairebé del 100%

zentauroepp55616306 barcelona 27 10 2020 barcelona el transporte p blico en tie201029132652 /
Temes:
Renfe Autobusos Rodalies Metro Metro de Barcelona TMB - Transports Metropolitans de Barcelona
El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)