La pandèmia pot explicar-se a través de la bicicleta. Ja era un mitjà de transport indiscutible, fins i tot majoritari, en alguns països europeus. Ara, la (infundada) crisi de confiança en el transport públic, l’urbanisme de menys cotxes i més persones, l’aposta per la mobilitat sostenible o fins i tot els efectes de la crisi econòmica de la Covid han disparat la presència de ciclistes urbans en ciutats de tot el continent. Els experts sempre diuen el mateix: posin la infraestructura i els usuaris apareixeran com els bolets després de la pluja. Així ha sigut, però de manera desigual. Aquesta és la radiografia de l’Europa que pedala. Un espòiler: Espanya suspèn estrepitosament.
ESTUDI INTERNACIONAL
Espanya suspèn en l'aposta per la bici en temps de pandèmia
Barcelona i Granada, les úniques ciutats que se salven en un informe que consagra França i el Regne Unit
Europa supera ja els 1.000 milions destinats a la promoció de la mobilitat sostenible en sòl urbà
zentauroepp55397524 commuters with bikes stand near sncf transilien regional tra201013200144 /
Temes:
El més llegit
- "En surten pocs i van molt buscats"
- Óscar Casas fa ‘El gran salto’ com a Gervasio Deferr
- Catalunya registra el dia més plujós des del novembre del 2021
- ¿T’atreveixes a fer aquest test? 25 preguntes (algunes d’enrevessades) per aconseguir la nacionalitat espanyola
- Condemna a una advocada per enganyar l’Associació d’Avis del Bon Pastor