El cap de Ryanair, Michael O’Leary, va rebutjar les propostes «boges» que els avions volin amb seients intermedis buits quan acabin les restriccions de viatge del coronavirus, dient que seria irremeiablement ineficaç i inassequible. En canvi, l’aerolínia de baix cost irlandesa recolza la introducció de controls de temperatura obligatoris i mascaretes per a passatgers i tripulació quan es reprenen els vols, va dir a Reuters el seu president executiu.
O’Leary va parlar un dia després que Wizz Air i l’organisme comercial global d’aerolínies IATA van dir que s’estaven preparant per als requisits que les aerolínies volin només dos terços per permetre un «distanciament social» a bord. L’efecte podria ser més agut per a models de negoci com el de Ryanair, que depenen d’esprémer la productivitat de les flotes instal·lant més seients que les aerolínies tradicionals i ocupant una proporció més gran d’aquests.
Diàleg amb els reguladors
En una entrevista amb Reuters, el CEO de Ryanair va dir que les autoritats estaven «trontollant en la recerca de mesures de salut raonables per a la represa dels vols, amb molts dels seus funcionaris tancats». «Estem en diàleg amb els reguladors que estan asseguts a les seves habitacions inventant restriccions com treure els seients del mig, la qual cosa és una tonteria», va dir O’Leary. «No tindria cap efecte beneficiós».
Buidar cada tercer seient no mantindria en cap cas la separació requerida de dos metres entre els passatgers, que també és impossible d’aplicar en altres «punts de pessic» durant els viatges, va dir O’Leary. «La gent arriba a l’aeroport en trens sense distanciament social», va dir. «No es pot fer distància social a l’aeroport ni en la facturació, en la seguretat, en restaurants o botigues, fins i tot els aeroports l’admeten».
Control de temperatura i mascaretes
En canvi, Europa hauria de mirar als mercats asiàtics on alguns vols domèstics es reprendran amb el control de temperatura i les mascaretes facials desplegades per reduir els riscos, va dir el CEO de Ryanair. «Això em sembla el millor que podríem manejar». Gràcies a la seva rendibilitat relativament forta, Ryanair encara podria assolir l’equilibri amb els seients mitjans desocupats però algunes aerolínies nacionals estarien en números vermells, va afirmar O’Leary. «La majoria estaven perdent diners fins i tot venent el seient del mig», va dir.