La presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, ha anunciat aquest dimarts que s’estudia tallar totalment el tram ferroviari entre Castellbisbal i Martorell (Barcelona) durant aquest estiu per emprendre les obres que permetran instal·lar el tercer fil del Corredor Mediterrani.
Ho ha dit en una atenció als mitjans aquest dimarts en la Trobada Corredor Ferroviària del Mediterrani, organitzada per ‘Expansión’ i amb la col·laboració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), el Port de Barcelona i el Port de Tarragona.
Afectarà l’R4 de Rodalies
Bru de Vera ha defensat que estan treballant per programar aquest tall en "períodes de mínima intensitat de trànsit" per minimitzar les afectacions que tindrà en els usuaris de l’R4 de Rodalies i els operadors logístics, i ha assenyalat que, si no s’acaba aquest estiu, es continuarà durant el període següent.
Ha raonat que s’ha de fer de manera intermitent i delimitada en el temps per no perdre les mercaderies que circulen per aquest tram: "Si tallem durant molt temps una línia per la qual circulen mercaderies, correm el risc de perdre aquests trànsits".
Bru de Vera ha remarcat que es tractad’"una de les obres més complicades" que està realitzant Adif i que s’està acabant de tancar el pla de treballs amb el consens dels diferents operadors implicats.
Ha indicat que aquest pla de treballs ha de ser "perfecte" i amb els temps molt delimitats, i que comporta un gran nombre d’expedients, com els de subministraments de materials, aparells de vies, travesses i màquines.