Un 44,5% dels internautes van realitzar alguna compra 'online' en el primer semestre d’aquest any, segons el Panel de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que revela, a més, que el percentatge d’usuaris que compra per internet ha crescut més d’un 20% els últims tres anys.
Així mateix, nou de cada deu compradors 'online' van rebre algun paquet associat a aquestes compres i la gran majoria (88%) va rebre el paquet al domicili.
Correus es manté com l’operador majoritari de repartiment, ja que el 49% dels individus van rebre els paquets de comerç electrònic d’aquest operador. Darrere s’hi van col·locar Seur (12,5%), MRW (11,9%) i DHL (5,1%).
A l’hora d’elegir, un 46% dels compradors van poder decidir entre diferents terminis d’entrega i gairebé un 40% entre els diferents costos d’enviament, tot i que un 21% no van poder escollir cap de les característiques de l’enviament del paquet.
A l’hora d’enviar de paquets, un 10% dels espanyols va enviar algun paquet durant el semestre. Un 40% d’aquests usuaris es va deixar influir pel preu, mentre que Correus es manté també com l’operador més escollit a l’hora de realitzar un enviament (62,5%).