Benetton ha tornat a desencadenar la polèmica amb una de les seves campanyes publicitàries. Aquesta vegada, la firma italiana ha inclòs diverses imatges d’un grup dels immigrants de l’'Aquarius', que van arribar al port de Valencià de l’'Aquarius', diumenge passat, després de ser rescatats en aigües internacionals davant Líbia.
L’ONG SOS Méditerranée, una de les organitzacions encarregades del rescat dels immigrants de l’'Aquarius', ha condemnat l’ús amb finalitats publicitàries de les imatges d’aquests vestits amb armilles salvavides per part de Benetton, firma italiana acostumada a campanyes de publicitat impactants i compromeses. "SOS Méditerranée es desvincula per complet d’aquesta campanya que mostra una fotografia presa mentre els nostres equips rescataven persones en perill al mar durant una operació realitzada el 9 de juny", ha expressat l’entitat en un dur comunicat.
L’ONG ha recalcat en el seu comunicat que no ha donat en cap moment el seu consentiment per a cap ús comercial de les imatges capturades pel seu fotògraf. Fonts de l’organització precisen que el contracte del fotògraf prohibeix expressament que cedeixi imatges.
El contingut de la publicitat també ha generat una gran controvèrsia a Itàlia, país que es va negar a rebre als seus ports els 629 immigrants rescatats pel vaixell humanitari, un fet que va ser qüestionat fins i tot pel ministre d’Interior, Matteo Salvini, que a través del seu compte de Twitter ha posat a l’ull de l’huracà el publicista de l’empresa tèxtil, Oliverio Toscani.
La imatge mostra els primers instants del rescat d’una de les pasteres d’aquella intensa jornada, just el moment en què un rescatador reparteix des de la proa d’una llanxa ràpida armilles als migrants.