EL PERIÓDICO DE CATALUNYA continua sumant lectors i és l’únic diari d’Espanya que creix. Segons l’Estudi General de Mitjans (EGM) publicat ahir, i que mesura l’evolució de les audiències dels mitjans de comunicació, la principal capçalera del Grup Zeta ha registrat un creixement de lectors del 3% i se situa en 485.000 lectors, xifra que suposa 14.000 lectors més que a l’EGM anterior i un guany total de 23.000 (+5%) al llarg d’aquest any.
TEMES PROPIS I DE QUALITAT / L’aposta d’EL PERIÓDICO pels temes propis, pels continguts socials i per l’actualitat de Barcelona ha sigut premiada pels lectors. Aquesta inquietud i dedicació al treball periodístic en profunditat han sigut reconegudes recentment amb el prestigiós premi Ortega y Gasset de periodisme per la investigació sobre els abusos sexuals als col·legis dels Maristes de Barcelona, firmada pels reporters d’aquest diari Jesús G. Albalat, María Jesús Ibáñez i Guillem Sànchez.
CAU L’AUDIÈNCIA EN GENERAL / El panorama global de la premsa escrita reflecteix, no obstant, un descens generalitzat. L’audiència total dels diaris ha caigut el 3,2%, fins a situar-se en 15,2 milions de lectors, mentre que la de les revistes baixa l’1%.
Davant d’aquesta situació, EL PERIÓDICO continua sent l’únic dels cinc grans diaris de pagament a Espanya que experimenta un augment de lectors. En canvi, El País, amb 1.101.000 lectors, cau un 3,5%, seguit d’El Mundo, que amb 672.000 lectors perd un 6,1% d’audiència, i La Vanguardia, que perd 32.000 lectors (-5,5%) i es queda amb 549.000.
La Voz de Galicia perd un 1,6% i se situa amb 556.000 lectors. La tendència a la baixa ha afectat també els diaris Abc, que té 409.000 lectors (-5,3%); El Correo, amb 366.000 (-4,2%), i La Razón, que amb 230.000 lectors ha baixat un 2,1%. Altres mitjans són El Faro de Vigo, amb 245.000 (+2,5%), i El Heraldo, amb 232.000 (+4,1%).
PREMSA ESPORTIVA / Pel que fa a la premsa esportiva, també pateix una caiguda general. Sport, una de les capçaleres del Grup Zeta, se situa en 398.000 lectors. Marca queda amb 1.973.000 lectors (-4,3%); As, amb 1.056.000 (-5,3%), i Mundo Deportivo, amb 421.000 (-3,4%).
Pel que fa als diaris regionals del Grup Zeta, Córdoba suma 73.000 lectors (els mateixos que en l’onada anterior); Mediterráneo, 86.000; El Periódico de Aragón, 39.000 (creix en 6.000 lectors); Extremadura, 37.000, i La Crónica, 15.000.
CREIXEN ‘TIEMPO’, ‘VIAJAR’ I ‘WOMAN’ Les xifres respecte a setmanaris del Grup Zeta reflecteixen que Tiempo suma 94.000 lectors i és de les poques revistes del país que creixen; ni més ni menys que un 24%.
També creix Auto Hebdo, que amb 113.000 lectors puja un 6,6%. Cuore suma 273.000 lectors, mentre que la històrica Interviú compta amb 418.000 fidels. En relació amb les revistes mensuals, Viajar suma 199.000 lectors (+3,1%); Woman, 176.000 (+10,7%), i Cuore Stilo, 162.000.
Augmenten en un 10% els lectors de l'edició en català
Com que la premsa diària en català cau un 12,2% en un any i EL PERIÓDICO augmenta un 10% en el mateix període, la quota de mercat en llengua catalana a Catalunya del diari del Grup Zeta passa del 20% al 25%. En total, la premsa en català té una audiència de 744.000 lectors.