Les crítiques per falta de rigor han fet efecte a Facebook, que aquest dijous ha anunciat que rectificarà i posarà a disposició dels usuaris més eines per frenar la publicació de notícies falses a la xarxa social. La decisió de la companyia creada per Mark Zuckerberg arriba després que fos acusada de contribuir a la victòria de Donald Trump per permetre la difusió d'històries incertes, com la que deia que el Papa recolzava el candidat republicà o que un agent que investigava Hillary Clinton havia sigut trobat mort.
Entre els que van aixecar la veu per demanar més control hi ha l'encara president dels EUA, Barack Obama, que va advertir que si no es diferencia entre el cert i el que no ho és es posa en risc "les llibertats democràtiques".
Entre les eines que Facebook activarà per frenar mentides hi ha la possibilitat, per part dels usuaris, d'etiquetar com a tals els continguts que considerin falsos, cosa que també impedirà que puguin ser promocionats. L'empresa treballarà mà a mà amb webs de verificació de dades.
FILTRES
A finals de novembre, com ja va relatar aquest diari, Zuckerberg va anunciar que cedia i que activaria mecanismes de verificació de les notícies i que els tallaria l'opció d'anunciar-se per promocionar el seu contingut. En el cas que una persona comparteixi una informació que una altra hagi etiquetat com a falsa, Facebook l'avisarà.