Una nova aplicació, My112, permet enviar la posició d'una persona que truqui al telèfon d'emergències 112 i facilita així la resposta, segons la iniciativa que ha presentat aquest dijous el conseller d'Interior, Jordi Jané.
L'aplicació, desenvolupada per Telefónica, és gratuïta i proporciona les coordenades als serveis d'emergències amb pocs metres d'error.
El CAT112 ha renovat els ordinadors i els sistemes dels centres d'atenció de trucades de Barcelona (Zona Franca) i Reus (edifici CAT112), així com dels seus sistemes informàtics, perquè aquesta informació la rebin immediatament els cossos d'emergències.
Amb aquesta nova aplicació es pot trucar al CAT112 a través d'una icona que apareix a la pantalla i si hi ha cobertura de dades 4G, 3G o GPRS les coordenades s'enviaran automàticament, mentre que, si tan sols hi ha cobertura per veu, les coordenades apareixen a la pantalla i només s'han de dir.
Amb el sistema operatiu Android, l'aplicació s'executa automàticament al trucar al 112, però amb el sistema IOS s'ha d'obrir l'aplicació per fer la trucada.
DISPONIBLE EN TRES IDIOMES
My112 està disponible en català, castellà i anglès i permet l'enviament de fotografies que ajudin els equips d'emergències si ho requereixen els operadors del CAT112.
Aquesta eina se suma a les ja desenvolupades pel CAT112 per facilitar l'accés al telèfon d'emergències de col·lectius vulnerables com sords o laringectomitzats.
També segueix operativa l'aplicació per a turistes i per a residents temporals estrangers a Catalunya (estudiants i investigadors), que ja enviaven les coordenades de la persona que avisava el 112. Jané ha fet una crida a les operadores de telefonia per ampliar la cobertura i "ajudar a salvar vides".