El tren de levitació magnètica en fase de proves que opera la ferroviària nipona Central Japan Railway ha batut aquest dimarts el seu propi rècord mundial de velocitat a l'arribar als 603 quilòmetres per hora menys d'una setmana després d'aconseguir la marca anterior. El tren 'Maglev' ha aconseguit aquesta velocitat a la via de proves de 42 quilòmetres de longitud instal·lada a la prefectura de Yamanashi, a uns 35 quilòmetres a l'oest de Tòquio.
Amb aquest rècord s'acaben les proves per arribar a velocitats punta sense que Central Japan Railway hagi informat de cap problema. Aquest mateix tren va batre el rècord mundial de velocitat el 16 d'abril a l'arribar als 590 quilòmetres per hora.
LEVITACIÓ MAGNÈTICA
Aquest tren funciona mitjançant un sistema de levitació magnètica que usa motors lineals instal·lats a prop dels rails i que fa que el camp magnètic elevi el tren fins a 10 centímetres per sobre dels rails i l'impulsi, això elimina el contacte i fa que l'únic element de fricció sigui l'aire.
Central Japan Railway té intenció que el 'Maglev' comenci a operar el 2027 entre l'estació de Shinagawa, al sud de Tòquio, i la ciutat de Nagoya, al centre del Japó. El trajecte, de 286 quilòmetres i que el tren bala cobreix actualment en 88 minuts, quedaria reduït a 40 minuts amb el 'Maglev'.
S'espera que el tren circuli a una velocitat màxima de 500 quilòmetres per hora quan comenci a operar. Central Japan Railway pretén estendre el servei de Nagoya a Osaka, a l'oest del país, el 2045.