Mustache, una petita marca espanyola de cervesa artesana, ha llançat al mercat una peculiar i ambiciosa campanya: que els espanyols no canviïn l'hora del seu rellotge la pròxima nit de dissabte a diumenge. Amb aquesta iniciativa, Mustache pretén que Espanya recuperi el fus horari GMT (i abandoni el GMT+1) i, com a conseqüència, augmenti "el temps d'oci dels espanyols i la seva qualitat de vida".
Una hora menys
El fus horari espanyol va passar de ser el de Londres (una hora menys) al de Berlín el 2 de maig de 1942, com a gest de solidaritat de Franco envers Hitler durant la segona guerra mundial, però després de la guerra no es va tornar a modificar. Per aquest motiu, l'Associació per a la Racionalització dels Horaris Espanyols (ARHOE) defensa que "els espanyols dormen cada dia 53 minuts menys que la mitjana dels europeus", i això, asseguren, afecta negativament "la salut, l'absentisme, l'estrès i la productivitat laboral". Una altra conseqüència d'això, afirmen, és que els espanyols surten més tard de treballar i disposen de menys temps d'oci.
"Culpa de Franco"
Per la seva banda, el responsable de Mustache, Oscar Cascallana, defensa que com a cervesers es van adonar que Espanya "és l'únic país en què es pren la cervesa molt ràpid i en gots o canyes, com si fos un refresc, a diferència de la resta de països europeus, que disfruten amb temps de la cervesa, que beuen en gerres o pintes".
Perquè la societat se sumi a la seva iniciativa, aquesta marca de cervesa artesanal ha llançat un espot viral, en què es culpa Franco del fet que a Espanya es prengui la cervesa en got petit.