Pabloés un jove madrileny de 21 anys. Com tants altres,solia anar-se'n de botellónamb els amics. I diem "solia" perquè la seva forma de divertir-se ha canviat gràcies a laFundació d'Ajuda contra la Drogoaddicció (FAD). L'entitat el va invitar a participar en la sevanova campanya de sensibilització sobre el consum d'alcohol a l'estiu i li va proposar dedicar tot el temps que malgastava enbotellonsaaprendre surf des de zero a Cantàbria.
En total van ser144 hores: tres hores, quatre dies a la setmana durant tres mesos. ¿I per què 144 hores? Perquè "aquest és el temps que dediquen més d'un milió de joves espanyols alconsum d'alcohol a l'estiu", segons va revelar ahir el director general de la FAD, Ignacio Calderón, en la presentació de la campanya.
Xifres alarmants
Ellemaés el mateix que el d'altres campanyes de la fundació contra l'alcoholisme juvenil: 'El temps que dediques a l'alcohol el prens a tota la resta'. Però ara els destinataris són els joves. En l'últimaenquesta estatal sobre el consum de drogues en l'ensenyament secundari, el 35,6% dels nois de 14 a 18 anys van reconèixer haver-se emborratxat en l'últim mes. El 2006 aquest percentatge era del 25,6%.
"Lesborratxeres és l'únic que creix a Espanya", ha assenyalat Calderón. I això es deu, segons elresponsable de la FAD, perquè l'alcohol és la droga percebuda com a menys perillosa. "La societat no és conscient del grau d'afectació que té en el desenvolupament físic i psíquic", ha afegit. Per això espera que l'experiència dePablo, que s'explica al detall en la web http://144horas.com, "animi els joves a acostar-se a un altre tipus d'oci més saludable".