PER FALTA DE DEMANDA

Renfe suprimeix l'AVE Toledo-Albacete-Conca per falta d'usuaris

L'operadora reforça el servei Madrid-Toledo amb dues noves connexions amb trens Avant

Renfesuprimirà a partir deldivendres 1 de juliolel servei de trenAVEque prestava entreToledo,AlbaceteiConcaque es va posar en marxa el mes de desembre passat perfalta de demanda, segons ha anunciat el director general de Viajeros de Renfe,Enrique Urkijo. El directiu de Renfe ha explicat que aquest servei ha transportat tot just 2.796 usuaris en sis mesos i estava costant a la companyia 18.000 euros al dia.

Urkijoha explicat que mentre la línia AVE Toledo-Madrid funciona "com un coet", la que unia la capital regional ambAlbaceteregistranou viatgers diaris, mentre que la connexió ambConcanomés en téset, de manera que l'aprofitament de la línia és d'un 4,7%.

Renfeva posar en marxa aquest servei en resposta a lademanda dels alcaldesd'aquests municipis que s'han beneficiat d'aquesta infraestructura. Per tot això, i tenint en compte que es tracta d'un servei que Renfe ha d'autofinançaramb la venda de bitllets a viatgers, la companyia ha decidit "optimitzar la seva ofertade trens entre Toledo i Albacete per adequar-se a la demanda real del corredor". "Renfe es dol quan el tren passeja xapa", ha afegit el directiu de l'operadora. 

Bitllet combinat més barat

D'aquesta manera, el gruix de la mobilitat al corredor es concentrarà entreMadrid i Toledo, de manera que Renfe ha substituït aquest servei AVE des de Toledo perdues noves connexions Avant, ambtarifes més econòmiques, oferint un bitllet combinat per als viatgers que, encara que hauran de fer untransbord a Madrid, vulguin continuar viatge fins a Conca i Albacete.

Urkijo, que ha assegurat que el "transbord" que abans estava mal vist en aquest cas està justificat i no ha de ser cap "inconvenient", ha explicat que per facilitar el viatge entre Toledo i Albacete Renfe posa a disposició dels seus viatgers un bitllet combinat amb un preu més econòmic que el de l'AVE per poder enllaçar trens Avant amb AVE, Altaria o Alvia. 

Lesnoves connexionsentreToledo i Albacetedes de l'1 de juliol suposen unarebaixadel preu en un15%, encara que la rebaixa del costincrementa la duradadel trajecte en20 minutsen el cas de la connexióAvant+AVE, unestalvi del 35%amb25 minuts mésde trajecte en la combinacióAvant+Alvia, i gairebé lameitat del preuencara queuna hora i 25 minuts mésde viatge en cas d'optar per l'ofertaAvant+Altaria.

Serà des de l'1 de juliolquanRenfeoferiràdues connexionsdiàriesmés--en total 13-- de trensAvant que uniranToledo i Madrid, davant de les 11 actuals. Aquests nous trens circularan a les 8.25 hores i a les 16.18 hores des de Toledo a Madrid i a les 8.20 hores i les 14.50 des de Madrid a Toledo. Aquestes connexions substitueixen les d'AVEamb un preu un50% més econòmic, 10,60 euros per trajecte en Avant davant dels 15 euros de mitjana que costa el mateix viatge en AVE.

Pel que fa al grau de satisfacció, el director general de Viajeros de Renfe ha indicat que el85%dels passatgers estan entre "molt satisfets i satisfets" d'aquest servei, que si el 2005 va arrencar oferint 4.720 places, en l'actualitat n'ofereix 8.562