Els estilistes italians Domenico Dolce i Stefano Gabbana han anunciat que retiren a tot el món la seva última campanya de publicitat.
L'anunci, que mostrava una dona postrada a terra i un home a sobre d'ella subjectant-li els canells mentre quatre més miraven l'escena, va ser prohibit a Itàlia divendres passat per l'Institut d'Autodisciplina Publicitària (LAP). En opinió d'aquest organisme, la campanya "ofenia la dignitat de la dona" i representava "de manera humiliant una figura femenina amb la mirada absent, sotmesa a la voluntat d'un home".
A finals de febrer, la firma de moda ja va decidir retirar l'anunci a Espanya, després d'haver estat acusada de "publicitat sexista" per l'Institut de la Dona.
"No hem intentat mai crear polèmica"
"Després de les crítiques recents sobre la nostra campanya, hem decidit anul·lar, en la mesura de les possibilitats, la publicitat que ha tingut tals repercussions entre diverses persones", han indicat els dos estilistes en un comunicat de premsa.
"Des d'un punt de vista comercial, però també personal, vam procurar recrear un joc de seducció en la campanya de publicitat i donar valor a la bellesa de les nostres col·leccions: no hem tingut mai la intenció de crear polèmica, d'ofendre algú o de promoure la violència contra les dones d'aquesta manera", han subratllat.
Divendres, 13 senadors italians i com la ministra Barbara Pollastrini van demanar la retirada de l'anunci al considerar-lo "una incitació a una violació col·lectiva".