L'edifici de la Fira de Reus es transformarà en un gran centre comercial i d'oci, impulsat per l'empresa Metrovacesa, que ha anunciat que espera poder-lo obrir l'any 2010 després d'haver-hi invertit 61 milions d'euros.
La Fira es traslladarà provisionalment, durant tres anys, a un solar que hi ha darrere de l'estació de Renfe, però s'ubicarà de forma definitiva al recinte del Tecnoparc, espai on també es construirà el nou Hospital de Sant Joan, la facultat de Medicina i altres equipaments.
PRIMERA TROBADA
Representants de Metrovacesa van mantenir ahir una primera trobada amb les principals associacions de comerciants de la ciutat, la Cambra de Comerç, la Fira de Reus i altres entitats socioeconòmiques. L'objectiu de la reunió va ser eliminar recels i explicar els seus plans. En general, la proposta ha estat rebuda de manera positiva, tot i que el petit i mitjà comerç tradicional reusenc tem que pugui suposar un impacte difícilment assumible.
L'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez (PSC), ha volgut insistir que es va triar Metrovacesa, per ser una oferta millor que la dels altres tres candidats, però també pel fet que proposava un model que "simula una zona urbana amb vocació de connectar amb el comerç tradicional del centre de la població".
El disseny correspondrà a l'experimentat equip d'arquitectes L35, autors del centre de La Maquinista de Barcelona. Metrovacesa preveu 22.800 metres quadrats de locals comercials i 8.000 metres quadrats més dedicats a restauració, sales multicine, gimnàs i pista de bitlles. Un aparcament per a 1.411 vehicles donarà servei a clients i visitants.
L'alcalde considera que Reus havia d'ampliar la seva oferta comercial, sobretot després que El Corte Inglés elegís Tarragona per emplaçar-hi una gran superfície. En els últims anys Tarragona ha anat consolidant un sector comercial molt potent amb modernes instal.lacions, com Eroski i la zona perifèrica de les Gavarres.
El pla d'orientació d'equipaments comercials de la capital del Baix Camp, aprovat inicialment el dia 1 en sessió plenària municipal, també constata el creixement de la demanda en un 7,15%. El mateix ajuntament va fixar el dèficit comercial reusenc en 36.700 metres quadrats. Metrovacesa, i l'àrea comercial del Pallol, que hi aportarà 6.361 metres quadrats més, corregiran aquesta situació.
APORTACIÓ ECONÒMICA A
més a més de canviar la fesomia d'una de les entrades de la ciutat i de potenciar l'entorn del parc de Sant Jordi, el complex comercial ajudarà a finançar obres emblemàtiques com el mateix Tecnoparc, i promoure el comerç local. Metrovacesa aportarà un milió d'euros quan es firmi el conveni de cessió dels terrenys de la Fira per 50 anys. Des d'aleshores i fins a l'obertura del centre, s'entregaran 500 euros mensuals i es pagarà un cànon de 2,2 milions d'euros anuals durant el període de la concessió. L'ajuntament calcula que per tots els conceptes recaptarà més de 200 milions d'euros.
La Unió de Botiguers és partidària de desenvolupar campanyes per captar clients abans que obri el centre comercial i treballar conjuntament amb Metrovacesa per donar a conèixer la ciutat.