EL QUART PODER

El gran aliat mediàtic de Macri

El president argentí té com a principal suport entre els mitjans de comunicació el diari "Clarín", una poderosa empresa que s'ha fet amb el control d'operadores de cable, d'internet i d'emissores de ràdio

zentauroepp31267255 diario argentino clarin  con las elecciones catalanas en por171223164346

zentauroepp31267255 diario argentino clarin con las elecciones catalanas en por171223164346

Així com Michel Temer va tenir al Brasil el suport de la cadena O Globo per expulsar del poder la llavors presidenta Dilma Rousseff -i ara la necessita per mantenir-se malgrat la seva impopularitat- Mauricio Macri compta des del seu ascens a la presidència i al llarg d'aquests dos anys de gestió amb un aliat mediàtic clau: el Grup Clarín.

A l'Argentina sol dir-se que cap Govern suporta set portades negatives i successives del diari de més circulació, propietari a més de la principal operadora de cable i internet (Cablevisión), i el canal televisió i la ràdio més influents, entre altres negocis diversificats fora dels mitjans.

El kirchnerisme va tenir la seva lluna de mel amb l'empori i, després d'atorgar-li beneficis, el va convertir en el principal dimoni de la política. No va poder derrotar-lo. Clarín va impulsar les principals denúncies de corrupció i va alçar la bandera de la llibertat de premsa.

Milionària fusió

L'actual Govern de centre dreta acaba de donar una bona notícia a Clarín a l'aprovar la milionària fusió entre Cablevisión, la seva operadora de cable, i Telecom, cosa que li permetrà tenir el 42% de la telefonia fixa, el 34% de la telefonia mòbil, el 56% de les connexions a Internet per banda ampla fixa, el 35% de connectivitat mòbil i el 40% de tv paga.

El macrisme té una molt bona relació amb altres diaris i portals formadors d'opinió. Els mitjans que se li oposen (el diari 'Página 12', el canal C5N) han començat a tenir serioses dificultats de diferent ordre.

Temes:

Argentina