‘El juego del calamar’ no va ser un cas aïllat i irrepetible. Segons dades proporcionades per Netflix, més del 60% dels seus subscriptors van donar una oportunitat a algun títol coreà el 2022. Dues novetats de l’any passat, ‘Estamos muertos’ i Woo, una abogada extraordinaria’, es van colar al Top 10 de sèries en llengua no anglesa més vistes en la història de la plataforma. ¿Per què el K-content fascina al voltant del món? «Molts creadors coreans treballen amb emocions que, en realitat, són universals», ens explica Don Kang, vicepresident de continguts de Netflix Corea, en una xerrada virtual amb alguns mitjans europeus des de la Berlinale. «Però no fem les sèries i pel·lícules pensant en aquesta universalitat. No mirem d’intuir quina classe de sèrie, personatge, història, serà ben acceptada fora del nostre país. Som fidels a nosaltres mateixos i al públic local. Si també tenim èxit fora de Corea, millor encara, però no és l’objectiu».
PREN-T’HO EN SÈRIE
Netflix presumeix de la seva gran oferta coreana per al 2023
Parlem amb Don Kang, el seu vicepresident de continguts a Corea, sobre les nombroses produccions del país asiàtic que arribaran a Netflix durant el 2023

Temes:
El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022