L’evolució del mercat audiovisual

Catalunya té gairebé el doble d’abonats a plataformes que habitants

Netflix és el servei de streaming amb més subscriptors catalans, amb més de quatre milions de persones

EFE / NACHO GALLEGO

El món de les plataformes ha viscut una autèntica revolució en els últims anys i l’audiència catalana, per descomptat, no ha quedat al marge dels canvis experimentats a l’univers de l’streaming. El nombre d’abonats a aquests serveis s’ha multiplicat, disparat en part pel confinament a què ens va abocar la pandèmia, però el futur no s’entreveu massa encoratjador per als subscriptors, que temen haver de rascar-se encara més les butxaques per accedir a les sèries, pel·lícules i documentals de les plataformes OTT (‘over-the-top’, que ofereixen contingut de vídeo a través d’internet en lloc de televisió per cable o satèl·lit). Amazon Prime ja va pujar la quota, Netflix acaba d’anunciar una oferta que entrarà en vigor el 10 de novembre, que costarà 5,99 euros mensuals i inclourà anuncis (amb la idea d’acabar amb els comptes compartits), i la fusió d’HBO i Discovery fa preveure un augment de preu.