Segons ‘Bloomberg’

Netflix guanya 780 milions d’euros gràcies a ‘El juego del calamar’

La sèrie més vista de la plataforma fins ara ha costat 18 milions d’euros, poc més de dos milions per capítol

‘El juego del calamar’ no només és la sèrie del moment –continua sent la número 1 del Top 10 de Netflix a 83 països un mes després de la seva estrena, segons la web especialitzada Flixpatrol–, que ha aconseguit desbancar ‘Els Bridgerton’ com la sèrie més vista de la història de la plataforma, sinó que, a més, li està fent guanyar una fortuna al canal de ‘streaming’. Concretament, tal com informa ‘Bloomberg’ la sèrie sud-coreana ‘El juego del calamar’ li permetria generar gairebé 900 milions de dòlars d’ingressos (prop de 780 milions d’euros). Així es desprèn d’un document intern de la companyia al qual ha tingut accés la publicació aquest diumenge, fet que «remarca el guany inesperat que un megahit pot generar en l’era de l’‘streaming’».

D’altra banda, la revista també ha revelat el que ha costat la producció de la sèrie creada per Hwang Dong Hyuk: 21,4 milions de dòlars (18 milions d’euros) en total, uns 2,4 milions de dòlars (poc més de dos milions d’euros) per episodi.

Quant a l’acollida de la sèrie, ‘Bloomberg’ estima que ha sigut vist durant almenys dos minuts per 132 milions d’usuaris a nivell mundial en els primers 23 dies. Netflix estima que el 89% de les persones que van començar ‘El juego del calamar’ en van veure almenys 75 minuts (més d’un episodi) i el 66% dels espectadors, o 87 milions de persones, van acabar la sèrie en els primers 23 dies. En total, la gent ha passat més de 1.400 milions d’hores veient la sèrie, que va ser produïda per Siren Pictures. 

Aquest dimarts la companyia ja va anunciar que ‘El juego del calamar’ va batre els seus rècords d’audiència, a l’arribar a 111 milions de visualitzacions, avançant així ‘Els Bridgerton’, la sèrie que ocupava el primer lloc.

Secretisme en les mètriques

«El document remarca com d’exitós ha sigut aquest programa per a Netflix i ofereix la imatge més clara fins ara de com la xarxa de televisió en línia més popular del món jutja l’èxit de la seva programació. Netflix ha publicat mètriques d’audiència autoseleccionades per a un grapat de programes de televisió i pel·lícules, però no comparteix les seves mètriques més detallades amb la premsa, els inversors o fins i tot els mateixos creadors dels programes. Endevinar la popularitat d’un programa determinat s’ha convertit en una espècie de joc de saló a Hollywood, fins i tot quan Netflix ha començat a publicar dades en grans quantitats», assegura ‘Bloomberg’.