Un èxit sense precedents

¿Per què no podem deixar de veure ‘El juego del calamar’? Set claus de l’última sèrie de moda Netflix

La ficció sud-coreana va camí de superar ‘Los Bridgerton’ com la més vista en la història del gegant de l’streaming

NETFLIX

No fa falta haver aplaudit amb les orelles ‘Paràsits’, la pel·lícula sud-coreana que va arrasar el 2020 i es van emportar tots els premis de la indústria, ni saber-se les cançons dels grups que més ho peten del K-Pop, el gènere musical més vist a Youtube aquest any, per sobre el rock i la música urbana [a saber, NCT Dream o BTS], ni plorar amb els últims dorames [culebrons] del país asiàtic per entrar a la graella de Netflix i veure el tràiler d’una de les seves últimes estrenes, ‘El juego del calamar’. Amb un títol estrambòtic i un tràiler fosc i amb molta violència explícita, la sèrie creada per Hwang Dong Hyuk s’ha convertit des del 17 de setembre en un èxit sense precedents que ni el gegant de l’streaming va veure venir (és la sèrie més vista a gairebé 90 territoris on s’ha estrenat). Ted Sarandos, codirector executiu de la plataforma, va fer l’anunci fa una setmana, i que superaria el rècord de ‘Los Bridgerton’. «És molt probable que sigui el nostre programa de més èxit de tots els temps», va assegurar. I això que no semblava tenir res a favor seu: actors asiàtics desconeguts per al gran públic, no cotitzar en cap famosa franquícia i ni tan sols comptar amb la maquinària promocional de la cadena.