Sol parlar-se dels crítics com artistes frustrats, però ¿i si l’artista fos un crític frustrat? Vegeu el cas de Mark Ronson: abans de produir el ‘Back to black’ d’Amy Winehouse; de firmar hits propis com ‘Uptown funk’ (amb Bruno Mars) o ‘Nothing breaks like a heart’ (amb Miley Cyrus), o ajudar a compondre ‘Shallow’ de Lady Gaga, Ronson havia volgut treballar a ‘Rolling Stone’. «De fet, m’hi vaig colar com a becari quan tenia només 12 o 13 anys», explica en un ‘junket’ de premsa virtual, tot i que no diu que l’amistat del seu padrastre, Mick Jones, guitarrista de Foreigner, amb l’editor Jann Wenner li va permetre franquejar aquestes portes. «Després vaig escriure per a fanzins de hip-hop de l’estil d’‘On The Go’, i vaig estudiar periodisme. Sempre hi ha hagut una part del meu cap que era feliç no component, sinó parlant de música i parlant-ne amb gent que la fa».
PREN-T’HO EN SÈRIE
Viatge al·lucinant al fons del so amb Mark Ronson
Parlem amb el productor d’Amy Winehouse sobre ‘El arte del sonido con Mark Ronson’, la seva docusèrie sobre tècniques i tecnologies que han definit la música moderna

El més llegit
- Brad Pitt compra la famosa casa "ovni" de l'Empordà i l'envia a Califòrnia
- De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Catalunya ven cada any dos milions de tones d’escombraries a l’estranger
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona