L'Agrupació del Comerç i la Indústria (ACI) de Santa Coloma de Gramenet posarà en marxa la setmana que ve un portal a internet per aglutinar tot el comerç de proximitat existent a la ciutat.
Segons dades de l'ACI, es tracta de 1.700 establiments, que representen el 80% de l'activitat econòmica de la ciutat.
El nou espai serà un portal de venda que combina l'experiència online i la compra presencial.
A través de la web totama.cat, els usuaris podran accedir a ofertes proposades pels diferents comerços i reservar el producte o servei que desitgin, de la mateixa manera que funcionen les grans plataformes de cupons de descomptes. Posteriorment el client haurà de recollir el producte a la botiga.
La presidenta de l'ACI, Laia Muñoz, explica que el portal funcionarà com un "gran aparador" de les ofertes dels comerços de la ciutat i una eina de contacte entre el consumidor final i la petita botiga de barri.
L'ACI comptabilitza uns 1.700 establiments, dels quals 1.300 són comerços, i prop de mig miler són empreses de serveis.
Atraure nous clients
Només per ser de Santa Coloma, l'ACI ja incorpora les botigues al nou portal, però només seran els associats a l'ACI o els comerços adherits a la targeta ciutat els que tinguin dret a difusió de promocions i ofertes.
Per una altra part, també es promouran campanyes de gran envergadura que es fan a la ciutat, com el Black Friday o la Shopping Night.
"Treballem amb dos objectius: consolidar el consumidor fidel i captar nous públics, no només volem evitar fugues comercials, sinó que pretenem promoure l'arribada de nous clients a Santa Coloma", explica Muñoz.
El regidor de Comerç, Promoció de Ciutat i Turisme, Pedro Luis Cano, aplaudeix la iniciativa i creu que pot ajudar a "estimular" el comerç de la ciutat davant l'auge de les compres per internet.