La digitalització de la Catalunya rural

El ‘Wallapop’ dels pagesos metropolitans: el mercat ‘online’ que porta el camp al comerç local

  • La plataforma digital Terrapagesa.cat, impulsada per Unió de Pagesos de Catalunya, acosta agricultors i comerciants per «aconseguir un preu i qualitat justos»

  • L’Àrea Metropolitana de Barcelona segueix l’estela de la Diputació i l’Ajuntament de Barcelona per afegir-se al projecte amb una subvenció de 50.000 euros

  • Entre els productors adherits a la iniciativa destaca la forta presència dels agricultors del Parc Agrari del Baix Llobregat

Terra Pagesa

Els pagesos anuncien els seus productes a Terrapagesa.cat, els comerços locals hi fan les seves comandes i, tot seguit, els productors envien els aliments –fruita, verdura, oli, melmelada– a un espai logístic ubicat a Mercabarna, on el seu Centre d’Intercanvi d’Aliments de Proximitat s’encarrega de transportar les comandes fins a comerços locals i mercats municipals.