L’Oficina Municipal d’Atenció a Persones (OMAP) de Sant Boi (Baix Llobregat) compleix 25 anys en funcionament. Al llarg de la seva història, l’OMAP ha atès 2,1 milions de ciutadans i ciutadanes i ha realitzat més de tres milions de tràmits i gestions.
Actualment, atenen una mitjana de 350 persones al dia (presencialment, per telèfon o telemàticament) i es fan una mitjana de 500 tràmits diaris.
Segons l’Ajuntament, l’OMAP s’ha convertit en «un punt de referència per a la ciutadania local i el seu model ha inspirat en la reorganització dels seus serveis d’atenció al públic de molts consistoris».
Transformació digital
En els últims anys, el repte de l’OMAP és la transformació digital i l’acompanyament a la ciutadania en els processos de tramitació electrònica, donant a conèixer els diferents certificats digitals i la relació telemàtica amb les diferents administracions.
Des del 2016 fins ara, els tràmits i el nom d’atencions telemàtiques s’han multiplicat exponencialment i s’ha generalitzat l’ús de la cita prèvia.
Pandèmia de la Covid-19
Un altre dels reptes de l’OMAP ha sigut l’adaptació a les circumstàncies de la pandèmia. Durant el període de confinament no va ser fins a finals de maig del 2020, que es van reobrir les portes per oferir atenció presencial a totes les persones que ho necessitaven.
Més notícies deSant Boi a l’edició local d’EL PERIÓDICO