Durant el període del 15 de març al 15 de maig, l’Oficina Municipal d’Informació a les persones Consumidores (OMIC) de Sabadell ha atès un total de 503 consultes relacionades amb les afectacions derivades de la crisi de la Covid-19, xifra que significa el 31,73% del total de consultes gestionades durant aquest període (769).
L’OMIC ha mantingut les atencions als usuaris via telefònica i per correu electrònic, en els mateixos horaris, a més de tenir la web actualitzada amb les mesures que han anat sorgint en aquest àmbit, incloses també en canal de Twitter de @sbdcomercconsum.
La declaració de l’estat d’alarma per part del Govern de l’Estat, des del 15 de març del 2020 a conseqüència de la pandèmia del coronavirus, ha implicat l’aplicació de mesures que afecten directament les persones consumidores.
Així, la majoria de les consultes que ha rebut l’OMIC per afectacions derivades de la Covid-19 estan relacionades amb l’àmbit dels transports (15,73%), principalment per afectacions en el transport aeri per la cancel·lació de vols; agències de viatges (10,79%), i allotjaments turístics (5,20%).
També destaquen les consultes relacionades amb temes que no són de consum, com per exemple les quotes de socis d’entitats que han tancat les seves instal·lacions durant aquest període (7,55%).
Més notícies de Sabadell