TRANSPORT PÚBLIC

Creixen un cinc per cent els usuaris de bus urbà de Sabadell el 2019 respecte a l'any anterior

És un dels increments de públic més elevats dels últims 20 anys

fachada-sabadell

L’any 2019, el servei d’autobús urbà de Sabadell, que opera Transports Urbans Sabadell (TUS), va tenir un dels increments de públic més grans dels últims 20 anys. Concretament aquest any van pujar a l’autobús 13.870.647 de persones, és a dir, 724.551 més que el 2018, amb un increment del 5,51%.

Cal anar fins al curs 2002-2003 per obtenir dades similars, quan es va produir un increment d’uns 634.000 usuaris.  S’observa, a més, un increment continu dels usuaris en tots els mesos al llarg de l’any respecte del 2018.

Així es desprèn de les dades del nombre d’usuaris que han pujat als busos urbans el 2019. Aquestes dades les van presentar Jesús Rodríguez, tinent d’alcaldessa de Cohesió Territorial, Desenvolupament Urbà, Seguretat i Civisme; Paco López, president de TUS, i Xavier Cañadas, gerent de TUS.

Més ús de la T-Mes i la T-Mes jove

Les xifres també indiquen que la mitjana d’usuaris en dies feiners lectius s’ha incrementat fins a 53.563 persones, 2.567 més que l’any anterior, és a dir, un 5,03%. I en laborables no lectius el nombre d’usuaris és de 37.949, que corresponen a 2.221 més que l’any passat, un 6,22% més. Pel que fa als usuaris dels dissabtes, el nombre arriba fins als 21.249, 1.865 més que el 2018, és a dir, un increment del 9,62%. I pel que fa als dies festius, l’increment és encara més gran, del 10,85%, amb 938 usuaris més i un total de 9.508.

Per a títols de transport, es consolida la utilització de bitllets multiviatge, entre els quals destaca l’increment de les T-Mes i T-Mes jove, al voltant d’un 20% respecte de l’any anterior, gràcies a la política de preus i a la proximitat i ampliació de la xarxa de punts de venda de TUS.

Destaca també l’increment de la T-16 i l’«aparició de validacions significatives de la T-Verda», indiquen des del consistori. Finalment, de l’anàlisi de les dades es desprèn que es consolida la xarxa de punts de venda, ja que doblen els del 2017 i s’hi han venut gairebé el 70% dels títols propis.

Els usuaris donen bona nota al servei de bus

Com cada any, TUS ha formulat una enquesta entre els usuaris amb l’objectiu de valorar els paràmetres més importants de la prestació del servei per detectar possibles àmbits de millora. La mostra es va realitzar amb 1.200 persones entre els dies 8 i 31 d’octubre del 2019.

Gairebé el 80% dels usuaris del transport urbà a la ciutat el valoren amb una nota de 7,28 sobre 10, el que representa un lleuger augment respecte dels dos anys anteriors.

D’altra banda, els aspectes més importants per als usuaris són: la puntualitat i la freqüència de pas, i els aspectes més ben valorats són el recorregut de les línies, l’accessibilitat als autobusos i el temps de viatge.

Més notícies de Sabadell  en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA