Seguretat viària

Veïns del Vallès reclamen al Ministeri de Transports més seguretat a l’AP-7 i la B-30

L’associació femVallès considera que moderar la velocitat o regular els avançaments de camions reduirien la mortalitat i les retencions

ACN

L’accident mortal que va tenir lloc el 24 de gener a l’AP-7 i que es va cobrar tres víctimes mortals i tres ferits a l’altura de Barberà del Vallès és l’últim episodi tràgic a les autopistes del Vallès. Arran d’aquest succés, l’associació femVallès ha demanat per carta al Ministeri de Transports «un pla de millores en seguretat i funcionalitat de manear urgent» als carrils d’accés de les autopistes C-58 i C-17, així com l’AP-7 i la B-30, vies pròximes a Rubí, Sabadell i Terrassa (Vallès Occidental). 

L’entitat posa l’èmfasi en la necessitat de moderar la velocitat i implementar una regulació en l’avançament de camions en els pocs quilòmetres on es concentren els accidents i retencions periòdiques. De fet, «el sector vallesà de l’AP-7 és el tram amb més densitat de trànsit de vehicles», segons apunta aquesta associació.

«Aquestes actuacions, sense necessitat de grans partides ni llargs terminis d’obra, permeten una reducció important de les cues i retencions a part d’un guany en seguretat», assegura femVallès. I remarca: «Hem de retrocedir 25 anys per trobar l’últim pla sistemàtic de millores a l’AP-7 i la B-30, justament liderat pel reusenc Albert Vilalta, en el càrrec de secretari d’infraestructures de l’Estat.

Més notícies de Rubí, Sabadell i Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO