Durant el 2020, el Telèfon Verd de Rubí va rebre 9.786 trucades, cosa que suposa una mitjana de 815 peticions mensuals. La gran majoria, un 88%, van ser per acordar cita per a la recollida de poda, mobles i trastos vells.
Concretament, el 54% de les trucades es van realitzar per concertar la retirada de mobles voluminosos i trastos vells, mentre que un 34% van ser per sol·licitar que el servei de gestió de residus s’emportés les restes de poda.
La resta de trucades rebudes durant el 2020 van servir per demanar informació (6%) i per comunicar incidències sobre contenidors plens (4%), entre d’altres.
Un 10% menys de trucades
El mes d’abril va ser el que menys trucades va registrar, coincidint amb l’inici de l’estat d’alarma i el confinament domiciliari. Segons el govern local, l’ús d’aquest servei municipal va experimentar un descens del 10% respecte a l’any anterior (2019), en què es van efectuar 10.935 peticions.
D’altra banda, el consistori recorda que a partir d’ara el servei centralitza l’atenció mitjançant un únic telèfon (900130130) amb independència de si la demanda es fa des d’un telèfon fix o mòbil.
L’atenció telefònica es presta de dilluns a divendres, de 8 a 20 h, tot i que fora de l’horari es pot deixar un missatge al contestador perquè el personal de servei es posi en contacte amb l’usuari posteriorment.
Més notícies de Rubí en l’edició local d’EL PERIÓDICO