L’Ajuntament de Rubí va presentar dimecres passat en una junta de portaveus els resultats del’auditoria externa realitzada a Foment de Construccions i Contractes (FCC), l’empresa encarregada de la recollida d’escombraries i neteja viària a la ciutat, que corrobora el compliment del contracte per part de la companyia.
Arran de la denúncia de diversos casos de presumptes males pràctiques per part de l’empresa i altres empreses adjudicatàries de la gestió municipal de residus a diverses localitats com Barcelona, Badalona i Sabadell, el ple municipal va decidir el 2017 encarregar aquesta auditoria per certificar el treball de FCC a Rubí.
Les conclusions de l’auditoria, realitzada per l’empresa Auren Auditores SP, SLP, revelen que l’empresa compleix amb el contracte firmat el 2007 amb el consistori. Per a això, s’han analitzat uns 500 ítems, entre els quals s’inclouen la verificació de l’alta en la Seguretat Social de tots els treballadors i el respecte de les categories laborals i els anys d’antiguitat de tots ells.
A més, també s’ha vigilat que es compleixin les condicions de seguretat laboral i de prevenció de riscos, que l’empresa tingui les pòlisses d’assegurança en regla i que a la ciutat hi hagi exactament el nombre de contenidors que estipula el contracte, així com que els vehicles i la maquinària s’amortitzin de manera adequada i que la facturació sigui correcta.
Des de l’inici del contracte, la unitat de residus i neteja duu a terme la verificació diària dels serveis prestats per FCC i la seva qualitat. Entre d’altres, es fan controls aleatoris per comprovar la presència d’equips en les ubicacions planificades o per saber quina és la imatge dels vehicles.
Per la seva part, FCC ha presentat un contenciós administratiu contra l’ajuntament per una diferència de criteri a l’hora d’interpretar la clàusula de revisió de preus. L’empresa continuarà prestant aquest servei municipal fins que s’adjudiqui el nou contracte, ara en fase de licitació.
Més notícies de Rubí a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA