El gener del 2022, encara amb mascaretes en espais tancats, es va presentar el projecte de moto elèctrica compartida d’àmbit metropolità a Barcelona. L’invent va treure el cap a la capital catalana el 2016, però no va ser fins al 2020 que l’ajuntament va convocar un concurs públic per ordenar l’oferta dins de la ciutat. Al juliol venç aquesta concessió i, a partir de llavors, la idea és que la següent contracta, encadenant una amb l’altra, es faci a nivell supramunicipal. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja ha publicat les bases reguladores per atorgar llicències, amb la voluntat de convocar un concurs i començar a desplegar el setembre d’aquest mateix any, de manera esglaonada, prop de 15.000 motos elèctriques a 10 ciutats de l’eix Llobregat-Barcelona-Besòs.
El ‘motosharing’ fa el salt a 10 ciutats amb 15.000 vehicles
El desplegament es farà de manera esglaonada després de l’estiu amb la idea d’anar creixent i que en el futur l’oferta se centralitzi des d’una sola app / Podran ser ciclomotors o motos amb motor de potència superior a 4.000 volts
El més llegit
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Fons Next Generation, palanca per transformar Catalunya i Europa