E l 88% dels centres públics de secundària tenen jornada intensiva i no obren a la tarda. La normativa dicta que han d’oferir dues tardes lectives, però alhora permet que els centres continuïn sense oferir-ne cap. És una paradoxa que reflecteix una situació anòmala que ha de ser resolta aviat. De moment, la consellera Anna Simó sembla decidida a obrir el debat sobre la jornada escolar a l’ESO i ha encarregat una avaluació de l’impacte d’aquest model que va començar el 2012 amb les retallades. Després de 12 anys sense avaluar-ho com es va dir llavors, convé obrir el focus i comprovar les seves conseqüències sobre la segregació escolar i les oportunitats educatives.
CONTEXT
Temps educadors de qualitat
Superem la dualitat entre jornada intensiva i partida. Apostem per models flexibles que combinin aprenentatge formal i no formal amb horaris més saludables
L’escola catalana està més segmentada que el 2012 tant en composició social com en autonomia de centre i resultats

El més llegit
- ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI