Les grans obres civils licitades per les administracions públiques acaben requerint un gran desemborsament de diners i no sempre acaben exemptes de polèmica. Els retards i els sobrecostos són els contratemps que més freqüentment acaben resplendint de cara al ciutadà, si bé les llargues cadenes de subcontractació que es generen en projectes de tals magnituds també poden acabar derivant en condicions laborals qüestionables per als peons que les fan possibles. Després de mesos d’investigació, EL PERIÓDICO ha pogut constatar que les pràctiques laborals que van denunciar els treballadors de les subcontractistes del Camp Nou –i que va passar a investigar la Inspecció de Treball– també s’estan reproduint a obres com les del tramvia de Barcelona, la construcció de l’L9 del metro o l’estació d’alta velocitat prevista a la Sagrera, entre d’altres. Les presumptes irregularitats denunciades a aquest mitjà per una desena de treballadors d’empreses subcontractades consisteixen, eminentment, en salaris pagats per sota del conveni col·lectiu del sector i hores addicionals no reconegudes.
Generalitat, Barcelona i Adif, davant el dilema
El més llegit
- On va perdre el 50% l’independentisme
- 58 dels 73 barris de Barcelona són de color vermell, 12 més que el 2021
- L’ombra del sabotatge plana sobre Rodalies tot i que el Govern el descarta
- Puigdemont: "Puc articular una majoria més àmplia que la d’Illa"
- Enric Urreta: "Ara estan buides entre el 20% i el 22% de les oficines del 22@"