Servei qüestionat

Trens plens: les claus del complicat estiu de Rodalies

La xarxa ferroviària catalana té molts usuaris en peu de guerra, sobretot a la R-1, a causa dels retards, cancel·lacions i aglomeracions en alguns serveis

Renfe ho atribueix a baixes a la plantilla i planteja una reestructuració de les freqüències, però la Generalitat ja només concep el traspàs total de competències per part de l’Estat

A1-122517158.jpg / Jordi Otix (EPC)

Qualsevol viatger que hagi d’utilitzar Rodalies per desplaçar-se a un altre municipi a una hora determinada sap que no està de més afegir almenys mitja hora de marge al temps de desplaçament si es vol assegurar arribar puntual a una cita. Tan imprevisible és el bon o mal funcionament del servei, en especial de l’R-1 –que connecta Barcelona amb la costa del Maresme– i tan il·lògiques algunes freqüències, que en l’actualitat és possible viatjar amb un vagó gairebé desert i amb puntualitat britànica, però també ho és passar-se una hora en una estació esperant el servei i entrar en un tren ple, fins i tot en temps de pandèmia. ¿Què passa amb els trens de rodalies a Catalunya? Un còctel de circumstàncies que acaben perjudicant sobretot l’usuari.