Fa un parell de setmanes, una cadena humana que ni la Via Catalana del 2013 creuava el centre de Barcelona. Sota la promesa d’un clauer exclusiu per als primers a creuar les seves portes, un centenar de persones esperaven l’obertura de la primera botiga física de Nude Project a la ciutat (Canuda, 37), la tercera del món d’aquesta marca catalana que, en només quatre anys d’història, ha aconseguit mig milió de seguidors i colar-se als armaris de grans del reggaeton com Rauw Alejandro i Karol G.
No és l’única obertura recent que ha portat cua a Barcelona. Smash Hiro (Floridablanca, 148), l’hamburgueseria del ‘youtuber’ Esttik, amb 4,46 milions de subscriptores, segueix amb esperes de més d’una hora cada cap de setmana. Com a Nude Project, sota el reclam de consumir un producte amb segell ‘influencer’.
Una altra obertura recent amb milions de seguidors: l’Elijah del Hotel W (plaça Rosa Del Vents 1), el nou estudi de tatuatges, perruqueria i barberia del model Stephen James (2,3 milions de seguidors a Instagram).
I en Diagonal Mar (avinguda Diagonal, 3), la marca NewYorker (amb 1.1 milions de seguidors) s’estrena a la ciutat amb un macroespai de 1.200 metres quadrats de la seva roba, famosa per dissenys joves que beuen de tendències urbanes i digitals, i sempre amb preus ajustadíssims. Sembla que la nova temporada d’inauguracions de Barcelona arriba amb nom d’‘influencer’.