Va viure al París de les avantguardes. Va ser pioner de l’escultura moderna en ferro. Va cultivar l’amistat de Brancusi, Magnelli, Torres Garcia, Manolo Hugué, Gargallo i Picasso. Aquest últim va demanar la seva col·laboració per fer algunes de les seves escultures.
I seva és la icònica Motserrat, el treball en tres dimensions que representa l’horror de la guerra i que va ser al Pavelló de la República del 37 al costat del Guernica de Picasso i el Segador de Miró.
'L’encaputxat’ (1935), una escultura de bronze de Juli González
Tot i així, el seu nom no és dels més coneguts. Tampoc ho va ser en vida, potser per la seva timidesa o potser per la seva poca tendència a viure la vida bohèmia. Però la seva obra val qualsevol reconeixent. És Juli González (Barcelona, 1876 - Arcueil, França, 1942), a qui els Espais Volart dediquen una mostra centrada en els seus dibuixos, peces sempre considerades secundàries però que van ser la base de les seves escultures. Setanta, conservats per l’IVAM, més quatre obres tridimensionals ocupen l’espai del carrer d’Ausiàs March fins a finals d’any.