CREMAR DESPRÉS DE LLEGIR

Hi havia una vegada una dona ocell.

És un misteri per què el feminisme gòtic i salvatge d’Angela Carter, i les seves històries a la recerca d’una llibertat en perpètua expansió, continuen sense trobar el seu lloc en la narrativa contemporània.

Hi havia una vegada una dona ocell. O això deia ella de si mateixa. Que havia nascut d’un ou. Es feia dir Fevvers. Es dedicava al trapezisme. Malgrat que era enorme. Fevvers media un metre vuitanta-set i pesava vuitanta-nou quilos. És complicat subjectar-se a un inestable trapezi i arribar al següent amb aquestes proporcions a menys que, com Fevvers, tinguis ales. Unes ales que aquesta monstruosament exòtica deessa de les altures es descoloreix perquè, oh, el color que tenien no la convencien. Fevvers viatja amb el Circ Imperial. N’és la principal atracció. I n’hi ha a qui no els importa que pugui ser un frau –¿de debò pot existir una dona ocell?–, però n’hi ha a qui sí. Jack Walser, un periodista obsessionat amb el fenomen, passa una nit sencera al seu camerino entrevistant-la i intentant descobrir si és o no una dona ocell.