ÈXIT DE LA FICCIÓ ASIÀTICA

El rerefons d’‘El juego del calamar’ i altres sèries coreanes: inversió milionària, audàcia i explotació

  • Netflix ha invertit 1.200 milions de dòlars des del 2015 en l’audiovisual coreà, un sector en ebullició creativa i de producció, i amb greus problemes d’explotació

  • ¿Per què mig món devora la sèrie ‘El juego del calamar’? Les claus d’un èxit sense precedents

El rerefons d’‘El juego del calamar’ i altres sèries coreanes: inversió milionària, audàcia i explotació

Sens dubte, hi ha maneres més subtils de simbolitzar els mals del capitalisme que mostrar una bola gegant de poliestirè plena de diners que es manté suspesa en l’aire, i un grup de persones que la contemplen enlluernades mentre decideixen si estarien disposades a veure morir la resta per tal de quedar-se amb el botí. I malgrat això –o, potser, precisament per això– aquesta escena d’‘El juego del calamar’ està destinada a ser el seu significant visual per antonomàsia ara que els seus nou episodis estan conquerint el món. La imatge d’una esfera plena de bitllets, al cap i a la fi, s’entén en qualsevol idioma.