LA REBOTIGA DELS PREMIS EMMY

La indústria de les sèries (també) vol les teves dades

zentauroepp54980676 file   in this july 12  2018  file photo  emmy statues appea200918183427

zentauroepp54980676 file in this july 12 2018 file photo emmy statues appea200918183427 / Chris Pizzello

Quan aquesta nit la direcció de la indústria audiovisual nord-americana es connecti a una pantalla per seguir la primera gala virtual dels Emmy, el gran (i televisiu) suspens no serà tant quines sèries i artistes s’emporten el premi principal, sinó, sobretot, quina plataforma de televisió sota demanda –sector ja hegemònic i musculat durant l’epidèmia per la seva domesticitat, volum de continguts i menor dependència de la publicitat– surt vencedora de la vetllada. Un ‘round’ sota confeti que, en realitat, remet a una batalla de fons i ferotge: la que entaulen les superpoderoses companyies de ‘streaming’, en incessant multiplicació –només l’últim any han arribat Disney+, HBO Max i Peacock–, pel pastís d’abonats i les seves dades, les quals ja estan modulant, amb nervi creixent, estratègies corporatives, continguts i formats.