Quan aquesta nit la direcció de la indústria audiovisual nord-americana es connecti a una pantalla per seguir la primera gala virtual dels Emmy, el gran (i televisiu) suspens no serà tant quines sèries i artistes s’emporten el premi principal, sinó, sobretot, quina plataforma de televisió sota demanda –sector ja hegemònic i musculat durant l’epidèmia per la seva domesticitat, volum de continguts i menor dependència de la publicitat– surt vencedora de la vetllada. Un ‘round’ sota confeti que, en realitat, remet a una batalla de fons i ferotge: la que entaulen les superpoderoses companyies de ‘streaming’, en incessant multiplicació –només l’últim any han arribat Disney+, HBO Max i Peacock–, pel pastís d’abonats i les seves dades, les quals ja estan modulant, amb nervi creixent, estratègies corporatives, continguts i formats.
LA REBOTIGA DELS PREMIS EMMY
La indústria de les sèries (també) vol les teves dades

zentauroepp54980676 file in this july 12 2018 file photo emmy statues appea200918183427 /
Temes:
El més llegit
- Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Vent en contra per a Israel: crítiques i aïllament de Trump a Macron passant per la premsa anglosaxona
- Els pederastes de la xarxa del Raval sabien que la víctima tenia 13 anys
- Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»