L’accés dels nens a tauletes i mòbils ha creat una audiència a la qual la fascina veure com altres xavals ensenyen les seves joguines o proven videojocs. Els ‘youtubers’ exitosos troben als canals un univers d’exhibició i joc, i els seus pares, un autèntic negoci gràcies als patrocinis i als clics.
LOS JUGUETES DE ARANTXA
254.413 SUBSCRIPTORS
Aquesta nena de 5 anys protagonitza un canal que li reporta una mitjana de 3.000 euros mensuals.
MIKELTUBE
170.429 SUBSCRIPTORS
Mikel, de Sant Adrià de Besòs i 7 anys, fa inventari de joguines als vídeos que fa amb el seu germà.
JUGUETES MARYVER
94.938 SUBSCRIPTORS
Félix Martínez, de Múrcia, ha convertit el canal de la botiga de joguines dels seus pares en aquest filó protagonitzat pels seus fills, d’entre 6 i 11 anys.
EVANTUBEHD
3,5 MILIONS DE SUBSCRIPTORS
Amb 10 anys, els seus ‘revi-ews’ del catàleg de la botiga de joguines han facturat un milió d’euros anuals.
SOPHIA GRACE
1.946.260 SUBSCRIPTORS
Aquesta adolescent de 13 anys esprem tutorials de maquillatge i videoclips.
CHARLISCRAFTYKITCHEN
695.930 SUBSCRIPTORS
Ashley, de 6 anys, i Charli, de 9, cuinen rendibilíssims ‘muffins’: segons un estudi d’Outrigger Media, han arribat a facturar 127.000 dòlars mensuals.
ETHANGAMERTV
1.249.555 SUBSCRIPTORS
El 9 de juliol passat, va fer 10 anys celebrant el seu primer milió de seguidors, àvids de les seves demostracions de joguines i videojocs.
MATTY BRAPS
7.416.988 SUBSCRIPTORS
Nascut el 2003, la seva audiència milionària li ha facilitat el pas al món del hip-hop, subgènere adolescent.