Catalunya ha sigut líder històricament en moltes infraestructures en el conjunt de l’Estat. El primer ferrocarril peninsular, la primera autopista, els primers tramvies i el metro, el desenvolupament de ports i aeroports, el Pla Cerdà, el desenvolupament de la ciutat de Barcelona com a resultat de les exposicions universals del 1888 i el 1929, les millores en carreteres i comunicacions per part de la Mancomunitat durant els anys 20 del segle passat, el pla general d’obres públiques de la Generalitat Republicana, les centrals hidroelèctriques i nuclears, el Pla General Metropolità del 1976. Malgrat això, es va arribar als anys 80 amb importants dèficits amb relació als estàndards que ens podíem trobar a Europa en territoris amb dinàmiques similars.
Infraestructures: balanç del passat i una mirada al futur
En els inicis de la democràcia es va prioritzar el desenvolupament econòmic i l’eix ambiental es va incorporar més tard / La sostenibilitat va arribar aquest segle

El Tramvia Blau a l’avinguda del Tibidabo, abans del Doctor Andreu. | ROSSEND TORRAS
El més llegit
- ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- La lluita contra l’oblit d’una mare de Sabadell que va perdre el seu fill a l’Ebre
- Quim Gutiérrez, Georgina Amorós i Biel Juste protagonitzen l'anunci d'estiu d'Estrella Damm