La gestió de Rodalies

Adif planeja un altre gran tall a l’R3 que podria durar fins a set mesos

La companyia estudia augmentar de 5 a 7 mesos la interrupció de la circulació a l’estiu i no reobrir fins que estigui acabat el desdoblament

La línia R3 de Rodalies circula sobre via única des de l’estació de Montcada fins a la de la Tor de Querol. Això significa que només en algunes estacions és possible que es creuin els dos sentits de la circulació, una cosa que limita molt la freqüència de pas i l’eficiència de la línia. En el cas que hi hagi una incidència, per petita que aquesta sigui, tot el traçat es veu afectat, si no interromput. El desdoblament de les vies entre les estacions de Montcada i Vic, el tram que té més demanda, per fi s’ha posat en marxa. Per trossos. El que va de Parets a la Garriga va iniciar les obres el 12 d’octubre, cosa que va obligar a tallar la circulació fins a principis de febrer entre Parets i Figaró. Ara que s’ha tornat a reobrir, els usuaris es queixen que les coses estan pitjor que abans. Passa que les obres segueixen, i s’han de compartir els treballs en la infraestructura amb el trànsit ferroviari. Un maridatge complicat. Aquest estiu està previst un altre tall, més llarg que el primer. Adif tenia al cap interrompre el pas cinc mesos més per, una altra vegada, reobrir i continuar avançant la feina. Però en vista de l’ocorregut, és molt probable que el tall s’allargui dos mesos més fins que estigui tot acabat.