Activisme polític a les xarxes

Així és com la pressió ciutadana està asfixiant webs d’extrema dreta

L’associació És País Valencià busca frenar el finançament publicitari de portals reaccionaris com ‘Mediterráneo Digital’ o Estado de Alarma’ avisant els seus anunciants del contingut ultra que impulsen

«¿Per què les feministes són més lletges que les dones normals?». El 24 de gener de 2017, el portal ultradretà Mediterráneo Digital va publicar una entrada en la seva pàgina web en la qual criminalitzava el físic d’activistes i polítiques d’esquerres com Anna Gabriel, llavors diputada de la CUP. La peça va aconseguir el seu objectiu i es va fer viral al despertar la indignació de molts usuaris que amb les seves denúncies van servir, sense voler-ho, d’amplificadors d’aquest missatge. Tanmateix, algunes van optar per etiquetar les empreses que, amb la seva publicitat, estaven alimentant aquesta web. Nissan i Toyota van assegurar que deixarien d’anunciar-se allà.